Artist Program. Poveștile nespuse
ale orașului
Treci și tu uneori cu pas grăbit prin Chișinău și simți cum coada ochiului se agață de colțul unei clădiri din epoci apuse, acum în păragină sau cu vreo firmă gigantică acoperind-o în plastic și te întrebi „Oare ce a fost aici altădată”?

Noi trăim cu această întrebare în fiecare zi, doar chiar în curtea noastră stă (încă mai stă) un astfel de reminder în culoarea muștarului și cu ferestrele prăfuite - Casa Cheșco. Aici, se zice, că și-ar fi petrecut vacanțele la bunici regina Serbiei, Natalia Obrenovici (născută Cheșco).

Chișinăul mustește de astfel de mici descoperiri, dar toate sunt cufundate în tăcerea ușilor închise, în lipsa fondurilor pentru renovare, în ignoranță, în cărți de istorie, în curiozități și articole scrise de vreun urbanist sau jurnalist mai inspirat. Noi vrem să le aducem la viață.

În dezvoltarea acestui proiect avem norocul să îi avem alături drept parteneri pe cei de la AO Salvați Chișinăul, SaveChișinău.

A 2-a ediție a proiectului Artist Program la Artcor o dedicăm Poveștilor Nespuse ale orașului.

Durata programului: 3 luni

Termen limită pentru aplicare: 24.09.2023

Cine se poate înregistra?
*O singură persoană poate duce un proiect întreg acoperind toate componentele, în cazul în care se vrea asta, ceilalți vor forma echipe.
Cei care scriu
storytelleri copywriteri, scriitori, poeți etc.
Cei care desenează
artiști vizuali, pictori, designeri grafici etc.
Cei care animează
animatori, motion designeri, oameni pasionați de AR
Pașii programului:

1.

Selectăm (împreună cu oameni mai pricepuți decât noi în ale urbanismului) 5-10 case pe care să le includem în program

2.

Deschidem înscrierile pentru artiști: storytelleri, animatori și oameni pasionați de AR (poate fi 3in1 2in1 sau 1in1)

3.

Distribuim locațiile și formăm echipele

4.

Ne documentăm din arhive și surse veridice despre poveștile din spatele caselor

5.

Lucrăm la concepte și facem primele schițe

6.

Trecem printr-o serie de ateliere despre (arhitectură, storytelling și AR)

7.

Ne dăm timp pentru transformarea schițelor în rezultate finale

8.

Finalizăm proiectul și prezentăm rezultatele

Care va fi rezultatul final?

Răspunsul sincer este - niciodată nu se știe. Dar!


Ne propunem să avem pe final de proiect 5-10 povești în format digital care vor cuprinde audio, animație și AR. În baza lor vom elabora: un mic traseu turistic al orașului ce va cuprinde poveștile nespuse ale caselor selectate în program.


Acest traseu turistic va fi disponibil atât online pe platforma digitală unde vor putea fi vizualizate rezultatele, cât și offline având posibilitatea de a descărca o hartă fizică a locațiilor, un album cu povești scrise, postcarduri și alte mici amintiri care pot călători în întreaga lume.


Vezi ghidul de realizare a proiectului AR și parametrii necesari mai jos.

Istorie vs ficțiune, care e balanța?
Poveștile dezvoltate de participanți pot fi atât istorice cât și inventate.
Nu ne dorim să obținem un ghid istoric veritabil sută la sută, mai curând o interpretare artistică a ceea ce a fost, sau ar fi putut fi ascuns în spatele acestor case, să le punem în valoare și să ștergem praful de pe ele.

Dacă ai ajuns până aici sigur vrei să faci parte din program. Poate că ai nevoie doar de puțin curaj. Apasă butonul de mai jos și hai să scoatem valul de tăcere de pe clădirile istorice ale orașului împreună.

Această activitate este organizată de Artcor cu sprijinul financiar oferit de ANTRIM și Proiectul pentru Competitivitate Și Reziliență Rurală, Fundația Moldcell și Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie.