GRAPHIC DESIGN Basic (online)

Data
16 Iunie–16 Iulie
Ora
19:00–20:00

_____________________________________________________

Durata cursului: 1,5 lună
10 de lecții a câte 60 min
Periodicitate: marți și joi între orele 19:00 - 20:00
Vârsta participanților +18 ani
Locația: Online (Google Classroom)

Costul cursului – 1500 MDL

_____________________________________________________

  Înregistrarea la curs  

 

Limba de predare a cursului: română/rusă

 

Un curs de graphic design care vă va face o introducere în cele mai de bază principii, care vă vor ghida cum să cultivați gustul și în ce direcție să o luați pentru a găsi inspirație în acest domeniu.
Fiecare lecție va fi o ședință live, cu un program separat și va fi presărată, ocazional, cu exerciții și, neapărat, cu studii de caz. Temele pentru acasă vor fi opționale (și vesele). Fiecare participant va putea da întrebări și primi sfaturi.
Testări nu vor fi. Diplome vor fi.

La final, fiecare va face câte un poster folosind cunoștintele adunate în timpul cursului.
 
  

Constantin Șarcov – s-a născut în 1989 la Chişinău. A absolvit Facultatea Arte Plastice şi Design, specialitatea Grafică, în cadrul UPS „Ion Creangă”, Chişinău. În primul an de facultate creează Piko Creative, agenția de creație, cu multiple premii internaționale, în care este creative director până în prezent. 

Din 2019,  este membru al Art Directors Club of Netherlands.

www.piko.rocks

behance.net/piko

 

 

 

1. Start.

Facem cunoștință. Mă prezint. Incursiune în istorie și teorie. Ce este design-ul grafic și ce nu este. Tot aici vorbim un pic de software, instrumente și formate. Ce folosim și ce e bine să știm la curs.
 

2. Adobe Photoshop.

Descrierea interfeței, principalele instrumente și principiile de lucru. La ce il folosim, la ce ne ajută, si la ce nu ne ajută. Voi face în direct un material pentru a explica instrumentele. Tot aici voi oferi material didactic pentru a invata programul desinestatator pentru cunostinte aprofundate.
 

3. Adobe Illustrator.

Arma de baza a designerilor. Discutăm pe scurt despre interfață, instrumente, procedee, limitări. Voi face un material in direct, cu ajutorul instrumentelor oferite de programă. Tot aici voi oferi material didactic pentru a învăța programul desinestătător pentru cunoștințe aprofundate.

4. Culori.

Cum folosim culoarea într-o identitate, cum culoarea poate fi mai puternică decât logotipul, cum putem ieftini, din greșeală, un brand, cu ajutorul culorilor și invers. Tot aici, vom vorbi despre culori lumină vs. pigment, culori imposibile vs. culori de tipar, culori complementare, proporții și studii de caz.
 

5. Tipografica.

Fonturi, tipuri, caractere, familii, serife și de ce el este cavalerul invizibil de la masă. De ce fontul este cel mai valoros și, totodată, cel mai ignorat element de clienți, cum modificăm tone of voice-ul brandului în dependență de font, de ce Comic Sans este un font, de fapt, frumos, despre setul de bază al fiecărui gentleman, cum ne salvează un font când nu avem calități de ilustrator și cum caracterele tipografice pot fi mai puternice decât o ilustrație. Cum construim o campanie pe bază de type, și cum fontul poate fi cel mai prost element al identității.
 

6. Compoziția.

Un alt cavaler invizibil. Bazele compoziției. Spațiul liber, forma și contraforma, regula de aur, cum folosim compoziția în postere și materiale de comunicare pentru a atrage (și distrage) atenția, ce se întâmplă dacă o ignorăm, vorbim despre contraste și lipsa lor, de ce compoziția stă la baza tuturor disciplinelor estetice, și nu numai.
 

7. Să vorbim despre logotipuri și identitate.

Principii ce trebuie să le cunoști pentru a crea un brand, logo sau identitate (și care e diferența dintre ele). Why Dribbble is evil, despre luxul de a face un logotip urât, despre Nike și de ce părerile comunității de design nu sunt, întotdeauna, cele mai valoroase. Evident, despre cele mai complicate proiecte pe identitate Piko. Tot aici, ce ne facem în era în care nu avem loc de logotip pe ecran, de ce regula logotipului simplu e bullshit, despre cum un brand poate avea zeci de logotipuri și, totodată, să rămână omogen, despre semne bune și semne din care poți filma un basm, despre heraldică, sensuri ascunse, easter eggs și de ce un logotip nu îi este dator nimănui cu nimic.
 

8. Postere și comunicarea vizuală.

Vorbim despre cele mai puternice școli de postere, cum polonezii au făcut din postere patrimoniu național și de ce școala olandeză de postere și design este așa de bună. Analizăm postere bune, analizăm postere nu foarte bune. Analizăm diferențe în compoziție și approach. Despre cum facem un poster fară poster, despre cei 7 samurai și cum o facem pe mama să fie mândră de noi. Tragem concluzii.
 

9. Art direction

My favorite. Despre ce nu avem dar ar fi bine să fibă.
Despre arta de a vizualiza ideile. Diferența între art direction / creative direction și graphic design. De ce se bea de 4 ori mai multă șampanie la Cannes Lions decât la Cannes Movie Festival. Vorbim despre scrisori și cărți poștale, Miami Ad School, VW și Bill Bernbach, case de producție, treatment, craft, miliard, Carioca, magie și despre cum am fost rugați de Beck’s Germany să concepem viitorul.
 

10. Online guest lecture Secret theme